Specialismen
Hoe kunnen we je helpen?
Om de sales daadwerkelijk te optimaliseren en te laten groeien, zal er eerst een doordachte bedrijfsstrategie moeten zijn en een sales strategie. Vanuit de bedrijfsstrategie kan namelijk een vertaling worden gemaakt naar de juiste doelgroep, welke communicatiemiddelen er worden ingezet en de manier van communiceren. De strategiesessie bestaat uit 1 of meerdere dagdelen (afhankelijk van hoe ver jouw bedrijf hier al mee is), waarin we aandacht hebben voor de SWOT, missie, visie, concurrentie-analyse, salesfunnel, duurzaamconcurrentievoordeel en wat zijn de (sales) doelen voor de komende jaren tot 5-10 jaar.
Met het salesplan geven we invulling aan de zogeheten ‘go-to-market strategy’. Dit betekent dat we met jullie meedenken in het optimaliseren van verkooppresentaties, effectieve verkoopteksten, wat is de juiste prijs (kijkend naar resultaat), hoe maak je van een klant een echte ambassadeur en hoe zorg je dat je de autoriteit in jouw markt wordt?
Het salesplan geeft ook duidelijkheid in wie pakt wat op in de salesfunnel en hoe gebeurd dat op een kwalitatief goede manier zodat alle leads optimaal worden benut. De kracht van H&H zit hem namelijk met name in de opvolging van een lead. Slechts 2% van de deals wordt in het eerste contact gemaakt en 80% van de deals heeft zelfs 5 tot 12 contactmomenten nodig. Wetende dat 44% van de mensen al na het eerste contactmoment opgeeft en slechts 8% een potentiële klant meer dan 5 keer opvolgt. Opvolging is dus key! Iets wat veel mensen niet leuk vinden maar meer dan rendabel is, dit is wat wij doen en waar we onder andere waarde mee toevoegen.
Wanneer de sales strategie en de sales funnel helder is, is het tijd voor leadgeneratie. Leadgeneratie doen wij op verschillende manieren, bijvoorbeeld met LinkedIn automation, e-mail outreach of cold-calling. Vanuit de met elkaar gedefinieerde (sales)strategie, gaan wij de juiste doelgroep benaderen. Afhankelijk van de positie in de markt kunnen hier binnen enkele weken al kwalitatief goede leads uitkomen (MQL’s), of er moet eerst merkbekendheid worden gecreërd.
Niet zomaar leadgeneratie, maar leadgeneratie+!
Gemiddeld genomen is het het makkelijkste om te verkopen aan je bestaande of oud-klanten.
Zij weten namelijk al van je bestaan af en zijn bekend met (een gedeelte) van je producten of diensten. Dit vergt echter wel relatiebeheer met je huidige klanten. Na een x periode nabellen en dit herhalen, niet alleen om te vragen naar hetgeen wat ze gekocht hebben, maar ook oprechte interesse tonen is waarmee je de relatie met je klant optimaliseert.
Vereist de behoefte van jouw bedrijf een andere aanpak dan ‘de standaard’? Of wil je je sales voor een bepaalde periode laten excelleren? Dan kunnen we op interim basis bij jullie aan de slag! Hiervoor zullen we eerst met elkaar het gesprek aan gaan, de behoeften uitdiepen en vervolgens een plan op maat maken. Zodat we jullie kunnen ontzorgen in het salesproces en het daarbij laten excelleren.
Hierbij kunnen wij ontzorgen in zowel het gehele salesproces (van salesstrategie en leadgeneratie tot aan after sales) als dat we focus hebben op een bepaald element of elementen. Benieuwd hoe dit plan er voor jouw bedrijf uitziet? Neem dan contact op!
Heb je als ondernemer of ondernemende werknemer ontzettend veel gave ideëen maar is je grootste uitdaging om deze in de praktijk te brengen? Spar met ons en gebruik ons als externe drijfveer om daadwerkelijk een succes te maken van je ideëen. Hierdoor kun jij je weer bezig houden met waar je écht goed in bent.
Een greep uit onze samenwerkingen






Wil je graag meer weten of direct aan de slag?
Bel ons vrijblijvend!